De slagwerkgroep van de Fanfare Philharmonie heeft een indrukwekkend optreden geleverd tijdens de Wereldkampioenschappen in Rastede, Duitsland. De slagwerkgroep nam deel aan de Rasteder Musiktage, gehouden van 28 tot en met 30 juni 2024, en behaalde succesvolle resultaten.

Op 29 juni verscheen de slagwerkgroep in het concerterende gedeelte van het WK, waarbij ze maar liefst 89,333 punten behaalde. Deze prestatie werd bekroond met een gouden medaille. De volgende dag, op 30 juni, namen ze deel aan het marcherende gedeelte en behaalde daarbij 73,856 punten, goed voor een bronzen medaille.

De reis naar Rastede was niet alleen een gelegenheid voor competitie, maar ook een moment van samenhorigheid en plezier. Na het harde werken genoten de leden van de slagwerkgroep van verfrissende drankjes en feestelijkheden in de avond. “We zijn ontzettend trots als groep en hebben genoten van deze bijzondere ervaring” aldus de organisator en spelend lid van de slagwerkgroep Steven Das. Het harde werk en de saamhorigheid hebben geleid tot deze prachtige resultaten. Dit is een mooie afsluiting van een muzikaal seizoen. In 2022 plaatste de slagwerkgroep zich voor dit wereldkampioenschap door deel te nemen aan het EK, waar ze de eerste plaats behaalden.

Rasteder Musiktage is een jaarlijks muziekfestival in Rastede, waar muziekgroepen van over de hele wereld samenkomen om hun muzikaliteit te laten zien. Van concerten tot marsoptredens, het evenement zit boordevol muzikale actie. Het is een geweldige plek voor muzikanten om te genieten van passie voor muziek.

Het komende jaar belooft extra bijzonder te worden voor de Fanfare Philharmonie, aangezien de vereniging in 2025 haar 175-jarig bestaan viert. Met deze historische mijlpaal in het vooruitzicht, kijken alle leden en het bestuur met volle enthousiasme uit naar de komende festiviteiten en muzikale prestaties.